Kdo za to může?

23. července 2012 v 16:12 |  TROCHA FILOZOFOVÁNÍ
Fenomén štíhlosti, ženy co propagují prodej výrobků, modelky, reklama, štíhlost, dokonalost...
Neodmyslitelný podíl na tom, že se poruchy příjmu potravy šíří jak mor, má prokazatelně společenský tlak, který dívky tlačí k dokonalosti. To, co vidíte kolem sebe na billboardech, v reklamách, herečky v televizi, zpěvačky, co slyšíte v rádiu, modelky v časopisech - všechny ty ženy jsou nepřirozený. Tato nepřirozenost se stala novou přirozeností ve světě marketingu, vyvěšeným vzorem, "takhle by to mělo vypadat".
Mají husté a dlouhé vlasy (signál pro normální dívku aby si nechala prodloužit a zahustit vlasy, barvení už dávno považujem za samozřejmost), dokonalou hladkou pleť (signál ke koupi nejrůznějších kosmetických přípravků, make-upů, pudrů, návštěva kosmetiky), dlouhé řasy (nutno si prodloužit řasy nebo alespoň koupit řasenku), nádherné nehty (které snadno získáte, když si necháte udělat gelové), jsou krásně oblečené (a značkově samozřejmě), mají velká prsa (ať žijí silikony), souměrné obličeje (začínám si šetřit na plastiku) a co hlavně - jsou štíhlé.
Pomalu zapomínáme, že tyhle ženy slouží jen k PODPOŘE PRODEJE, a začínáme je přijímat jako běžný standart. Proč se tričko nevyfotí jen na ramínku? Kupujete si snad společně s tričkem modelku? Asi ne, ale můžete získat dojem, že když si to tričko koupíte, budete stejně krásná. U reklam na kosmetiku je to ještě víc očividné. U každé reklamy na make-up najdete nějakou dokonalou tvářičku, se kterou se můžete hezky porovnat (koukněte prosím na video dole).
Modelky propagují výrobky, a propagují úspěšně, vždyť co by bez nich dělali všechny kadeřnice, kosmetičky a manikérky, jak velký ztráty by zažil farmaceutický průmysl, kdyby lidé přestali kupovat příravky na hubnutí a to ani nemluvím o kosmetickém, módním a potravinovém průmyslu se všemi svými "light" výrobky. Z čeho by žila fitness centra, kdybychom nechtěli hubnout, jak by vyděláva plastická chirurgie, kdybychom byli smířeni se svým přirozeným vzhledem.
Zpěvačky se snaží podpořit prodej svého "hlasu" svým vzhledem, režiséři podporují výdělečnost filmů obsazováním krásných hereček a každej malej obchodníček se snaží zvýšit svoje zisky tím, že do reklamy nafotí sexy holku.

Chcete vlasy jako Agáta Hanychová? Nechte si je prodloužit. Však ona je má taky prodloužené a ani se tím netají.












Reklama na handmade obuv

Nedá mi to abych se neptala: kdo za to může? Kde se tenhle fenomén vzal?
Dovolila bych si obvinit všechny zúčastněné - nabízející, propagující a kupující. Všechny 3 spojují společné vlastnosti - hamižnost, materiální šílenství a "peníze" na prvním místě žebříčku hodnot, absence úcty k sobě a k ostatním, férového jednání a skromnosti.
Výrobce neváha užít nekalé reklamy, čili například retušované polonahé dívky, proto, aby zvýšil své tržby.
Propagující, čili modelka, polonahá dívka, se neváhá svléknout donaha a vyfotit se, protože za velmi málo námahy (ukázat se), dostane velmi slušné peníze.
Oba to dělají pro peníze, čili proto, aby si mohli koupit více výrobků, čímž se stávají zase zákazníky jiné firmy, ktera se je jistě také snaží chytit do sítí svojí sexy reklamou.
A máme tu začarovaný kruh. Reklama nám vnutí představu, že bez toho či tamtoho nemůžeme žít, a mi proto jdeme vydělávat peníze, abychom si to mohli koupit, a firma má radost, protože vydělala hodně peněz a její zaměstnanci si mohou koupit hodně dalších výrobků. Hurá!


Dobrá, nechala jsem se unést svojí nenávistí k reklamám a vynechala jsem to hlavní, o čem jsem chtěla psát - vliv na poruchy příjmu potravy. Tak o tom třeba příště ;-) Krásný den!


Většina fotek je ze soutěže "Sexistické prasátko 2010", což je soutěž (v negativním slova smyslu) o nejvíce sexistickou reklamu.
 


Komentáře

1 Michaele Michaele | Web | 23. července 2012 v 17:59 | Reagovat

Hezký a pravdivý článek... bohužel ;-)

2 Annie Annie | Web | 23. července 2012 v 21:05 | Reagovat

píšeš moc pěkně a zajímavě:)

3 Flou Flou | Web | 23. července 2012 v 21:18 | Reagovat

To video to všechno podtrhlo. Ale předčíst .. předčíst by si to měl každý.

4 Lanna Lanna | Web | 24. července 2012 v 22:12 | Reagovat

ale ty to dělaš přece taky.
neříkej mi že si nekupuješ ty kraviny za co maji lidi tržby

5 banalite banalite | E-mail | Web | 25. července 2012 v 6:15 | Reagovat

[4]: Lanna: to ano, vím že jsem typický příklad ovlivněné ovce, která nedokáže akceptovat jinou než štíhlou postavu, neudělá krok bez make-upu, sleduje aktuální módu atd... pyšná na to nejsem, tak se tady alespoň ospravedlňuju, že to není moje vina

6 ven ven | Web | 26. července 2012 v 23:30 | Reagovat

onehdá jsem nad sexistickým prasátečkem přemýšlela při pohledu na reklamu v tramvaji. na pracovní oblečení. chlap a ženská vedle sebe. on v nějhakým montérkovým modelu, ona též, nicméně s výstřihem ohdalujícím skorovšechno. proč???

každopádně..., každá máme na to se od toho tlaku odpoutat. chtít štíhlý a vysportovaný tělo ne pro druhý, ale protože prostě takový tělo správně pracuje a dlouho vydrží. být krásná i bez makeupu a nepotřebovat ty značky... fakt to jde.

jo a ta reklama je přesná.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.